Backlink Yönetimi Nasıl Yapılır? Bağlantı Otoritesi

Web siteleri arama motorlarında yüksek sıralarda yer edinmek ister. Arama motorları ise bu web sitelerinin popülerliğini ve otoritesini belirlemek için çeşitli faktörlerden yararlanmaktadır. Bunlardan biri backlinklerdir. Kaliteli ve konuyla ilgili backlinklere sahip bir site, arama motorları tarafından daha yüksek bir otoriteye sahip olarak değerlendirilebilmektedir. Bu da sıralama faktörlerini olumlu yönde etkileyebilir ve daha üst sıralarda görünmeye yardımcı olabilmektedir. Kaliteli web sitelerinden gelen backlinkler, bir sitenin güvenilirliğini artırabilmektedir. Diğer otoriter ve güvenilir sitelerden alınan bağlantılar, ziyaretçilere ve arama motorlarına sitenin kalitesi konusunda olumlu bir izlenim bırakabilmektedir. Bizler de böylesine önemli olan backlink konusuna değinecek ve ”backlink nedir?” ve “backlink nasıl yapılır?” sorularını cevaplayacağız. Eğer bu konuyu merak ediyorsanız yazımızı okumaya devam etmelisiniz.

Backlink Nedir?

SEO stratejilerinde en önemli konulardan biri site dışı SEO’dur. Site dışı SEO, bu stratejileri %30 oranla etkilemektedir. Site dışı SEO için en önemli konulardan biri ise backlinklerdir. Backlink, farklı bir web sitenin bize referans olarak linkleme yapmasıdır. Bu linklemeler, bir sayfanın içeriğini diğer sayfalara yönlendiren, genellikle tıklanabilir metin veya görsel öğelerdir. Backlinkler, bir web sayfasının diğer sayfalara olan bağlantılarını göstermekte ve internet üzerindeki içerikler arasında bağlantılar kurarak web sitesi trafiğini ve arama motoru sıralamalarını etkileyebilmektedir.

Backlinkler, arama motoru optimizasyonu (SEO) stratejilerinin önemli bir parçasıdır. Arama motorları, backlinkleri kullanarak bir web sitesinin otoritesini, popülerliğini ve güvenilirliğini değerlendirmektedir. Kaliteli, ilgili ve güvenilir backlinklere sahip olan bir web sitesi, arama motorları tarafından daha üst sıralarda gösterilebilmektedir.

Backlink Analizi

Backlink analizi, bir web sitesinin veya bir sayfanın dış bağlantılarını inceleyerek bu bağlantıların kalitesini, sayısını, kaynaklarını ve etkilerini değerlendirmeyi içermektedir. Bu analiz, bir web sitesinin SEO performansını anlamak, rekabet avantajları kazanmak ve zayıf yönleri geliştirmek için önemlidir.

Mevcut backlinklerimizi denetlemek önemlidir. Çünkü özellikle geçmişi olan sitelerin çok kötü bir backlink geçmişi olabilir. Bu durum da siteyi olumsuz etkileyecektir. Backlink analizi yaparken öncelikle web sitesine gelen linklerin hepsini tespit etmek gerekmektedir. Daha sonra ise bu linklerin domain otoritesini ve spam skorunu inceledikten sonra kalitesiz olanları reddetmek gerekmektedir.

Sitemize hangi sayfalardan link geldiğini görmek için Google Search Console kullanabiliriz. Search console girdikten sonra soldaki menüden bağlantılar sekmesine tıklayınız. Buradan bağlantı veren siteler bölümündeki “diğer” kısmına tıklayıp tüm bağlantı veren siteleri detaylıca görebilirsiniz. Bu verileri sağ üst sekmeden dışa aktar yaparak bir Excel dosyasına aktarabilir, daha sonra bu siteleri tek tek analiz edebilirsiniz.

Bu siteleri analiz etmek için, Mozbar ya da ahrefs gibi araçlar kullanabilirsiniz. Bu araçlara sitemize bağlantı veren sayfaların linklerini girdikten sonra domain otoritesini ve spam skorunu incelemelisiniz. Eğer domain otoritesi düşük spam skoru yüksek ise bu sayfadan gelen linkleri reddetmelisiniz. Linkleri reddetmek için Google Disavow Tool aracını kullanabilirsiniz. Buraya girip mülk seçtikten sonra not defterine girmelisiniz. Bu not defterine reddetmek istediğiniz Reddetmek istediğiniz her URL’yi veya domaini yeni bir satıra yazmalısınız. Mesela eğer belli bir URL reddetmek istiyorsanız http://spam.example.com/spammy-content.html şeklinde yazmalısınız. Eğer bir domainin tüm backlinklerini reddetmek istiyorsanız domain:spam.example.com şeklinde yazıp dosyayı .txt formatında kaydetmelisiniz. Daha sonra Google Disavow Tool’a gidin ve “Dosya Seç” seçeneğini tıklayarak oluşturduğunuz .txt dosyasını seçip gönderebilirsiniz.

Anchor Text Nedir? Tipleri Nelerdir?

Anchor text, bir web sayfasından başka bir web sayfasına yapılan bir bağlantının içinde bulunan tıklanabilir metni ifade etmektedir. Bu metin, genellikle mavi ve altı çizili olup, tıklandığında ziyaretçiyi bağlantının hedeflendiği sayfaya yönlendirmektedir. Anchor text, bağlantının içeriğini özetleyerek veya açıklayarak, ziyaretçilere ve arama motorlarına bağlantının hedefini anlatma görevini üstlenmektedir.

HTML formatında anchor text nedir anlatacak olursak:

<a href=”https://orneksite.com”>Şu an bir anchor text örneği okuyorsunuz</a>

Burada ” Şu an bir anchor text örneği okuyorsunuz ” ifadesi anchor text’i temsil etmektedir. Eğer bu metin bir bağlantı içinde kullanılıyorsa, kullanıcılar bu metni tıklayarak “https://orneksite.com” adresine yönlendirilecektir.

Anchor text SEO stratejileri için önemlidir ve çeşitli anchor text tipleri bulunmaktadır. İşte yaygın anchor text tipleri:

Brand

Bu kelime marka anlamına gelmektedir. Bu anchor text tipi, başka sitelerden almış olduğunuz backlinklerin link isimlerinde markanın adı geçmesidir. Örneğin “Everest Teknoloji sayfasına tıklayın” şeklinde olabilir.

Money

Markanız dışında size satış getirebilecek potansiyel kelimelerdir. Bu tür bağlantılar, anahtar kelimeleri veya anahtar kelime öbeklerini içermektedir ve genellikle SEO hedeflerine odaklanmaktadır. Örneğin, “en iyi yapay zekâ yazılımı” ifadesi bir para bağlantı metni olabilmektedir.

CTA

Bu tip, bir siteye çağrı yapma şeklinde gerçekleşmektedir. Kullanıcıları belirli bir eylemi gerçekleştirmesi için teşvik etmektedir. Örneğin, “şimdi satın al” veya “daha fazla bilgi için tıklayın” gibi ifadeler CTA bağlantı metinleridir.

Link

Bu tür bağlantı metinleri basitçe “link” kelimesini içerir ve genellikle açıklayıcı olmayan durumlar için kullanılmaktadır.

Compound

Bu tip bağlantı metinleri, birkaç kelimenin bir araya gelerek oluşturduğu bir ifadeyi içermektedir. Örneğin, “yapay zekâ yazılımı incelemeleri” ifadesi bir bileşik bağlantı metni olabilmektedir.

Image

Eğer bir bağlantı bir resmin içinde bulunuyorsa, bu resmin alt metni anchor text olarak kabul edilir.

Backlink Nereden ve Nasıl Alınır?

Backlink almak, bir web sitesinin başka bir web sitesinden bir bağlantı alması anlamına gelmektedir. Kaliteli ve organik backlinkler, bir web sitesinin arama motoru sıralamalarını artırabilmekte ve genel görünürlüğünü yükseltebilmektedir. Ancak, backlink almak için dikkatlice ve etik bir şekilde strateji oluşturmak önemlidir. İşte backlink almanın bazı yaygın yöntemleri:

Mention

Marka, kurum veya konuyla ilgili olarak bir yazıda, sosyal medya gönderisinde veya başka bir içerikte adının geçirilmesidir. Bu, genellikle kişileri, şirketleri veya konuları belirtmek, tanıtmak veya başkalarının dikkatini çekmek amacıyla yapılmaktadır. Mention, genellikle bir bağlantı içermez ve içeriğin içinde belirli bir kişiyi, markayı veya konuyu adlandırmak için kullanılmaktadır.

Haber siteleri

Haber sitelerinden backlink almak, bir işletme veya bireyin çevrimiçi varlığını artırmak ve daha geniş bir kitleye ulaşmak için etkili bir stratejidir. Ancak bu bağlantılar, anlamlı ve ilgili içeriklerden gelmelidir. Ayrıca bir haber sitesinden backlink almadan önce o siteyi kontrol etmek gerekmektedir. Haber sitesinin Google news’e kayıtlı olup olmadığını da kontrol etmek gerekmektedir. Bunu anlamak için şu adımları inceleyebilirsiniz:

  1. Google’a girin
  2. Site:habersitesininadı.com.tr
  3. Haberler sekmesini açın

Burada görüntülüyorsanız bu haber sayfası Google news’e kayıtlı demektir. Eğer yerel bir işletme için backlink yapıyorsanız bunu için yerel gazeteleri kullanabilirsiniz. Yani Kocaeli bazında hizmet veren bir firma için Kocaeli haber araçlarını kullanabilirsiniz.

Forum siteleri

Forumlardan backlink almak, web sitenizin organik trafiğini artırabilir ve arama motoru sıralamalarını iyileştirebilir. Ancak, backlink alırken dikkatli olmak ve etik kurallara uymak önemlidir. Forumlarda katkıda bulunurken, içeriğinize uygun, doğal ve değerli yorumlar yapın. Spam veya içeriksiz yorumlar, forum üyeleri ve yöneticileri tarafından genellikle olumsuz bir şekilde algılanmaktadır.

Forum siteleri Google tarafından nonfollow olarak işaretlenmektedir. Ayrıca linkleme yaparken dikkatli olmalısınız. Kullandığınız metin reklam kokmamalıdır. Ayrıca direkt anahtar kelimeye linkleme yapmak çok şüphelidir. Çünkü normal bir forum kullanıcısı bunu yapmaz.

Unutmayın ki backlink almak için forumlarda etik olmayan veya spam içerikler paylaşmak uzun vadede itibarınıza zarar verebilir. Katkılarınızın değerli ve içeriğe uygun olmasına dikkat ederek forumlardan organik backlinkler almak daha etkili olacaktır.

Blog Siteleri ve Bloggerlar

Blog siteleri ve bloggerlar, backlink almak için uygun ve etkili kaynaklar olabilir. Ancak, backlink alırken kaliteyi ve etiği ön planda tutmak önemlidir.

İlgilendiğiniz konularda diğer bloglara misafir yazılar yazarak, kendi uzmanlığınızı ve içeriğinizi paylaşabilirsiniz. Bu, hem backlink almanıza hem de yeni bir kitleye ulaşmanıza yardımcı olabilir.

İlgilendiğiniz bloglar veya bloggerlarla karşılıklı olarak link takası yapabilirsiniz. Ancak bu, doğal ve organik bir şekilde yapılmalı, içeriklerin birbirine uygun olmasına dikkat edilmelidir.

Belirli bir blog yazarına veya bloggera özel olarak ulaşarak, içeriğinizi paylaşma veya bir röportaj yapma gibi özel fırsatlar yaratabilirsiniz.

Backlink Çeşitleri

Backlinkler, bir web sitesinden diğerine yönlendiren bağlantılardır. Backlink türleri, bağlantının geldiği kaynağa ve bağlantının niteliğine göre değişiklik gösterebilmektedir.

DoFollow

DoFollow, bir web sitesinden diğer bir siteye verilen bağlantının, arama motorlarının bu bağlantıyı takip etmesine ve bağlantının olduğu sayfanın otoritesini artırmasına izin veren bir özelliktir.

Eğer bu bağlantı kaliteli ve ilgili bir siteden geliyorsa, arama motorları bu sayfadaki içeriği daha önemli kabul edebilir ve sıralamada yükselmesine yardımcı olabilir.

Nofollow

Arama motorlarının o bağlantıyı takip etmemesini ve hedef sayfadaki otorite veya değeri aktarmamasını ifade eder. “nofollow” bağlantılar, sayfanın sıralama ve otorite transferine katkıda bulunmazlar.

Nofollow etiketi, web sitelerine belirli bir ölçüde kontrol sağlamak ve istenmeyen bağlantıları engellemek amacıyla kullanılır. Ancak, bu etiketin kullanımı, kullanıcılar ve arama motorları arasında daha iyi bir denge kurmak için dikkatlice ele alınmalıdır.

Sponsored

Sponsored etiketi, arama motorlarına bağlantının reklam veya sponsorluk amaçlı olduğunu bildirmektedir. Bu bağlantının sitenin sıralamasına doğrudan etki etmemesi için kullanılmaktadır. Sitenin organik sıralamalarını manipüle etmek istenmeyen durumları kontrol etmek için “sponsored” etiketi kullanılabilir.

Bu özellik, özellikle reklam bağlantıları veya sponsorlu içeriklerin bulunduğu sayfalarda, arama motorlarına bu tür bağlantıların doğası hakkında açık bir bilgi sağlama amacına hizmet eder.

UGC

IGC, Türkçe’de “Kullanıcı Üretimi İçerik” anlamına gelmektedir. Bu etiket, bir bağlantının kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği temsil ettiğini belirtmektedir.

UGC genellikle forumlar, sözlükler ve diğer kullanıcı tarafından oluşturulan içeriklere ev sahipliği yapan platformlarda kullanılmaktadır. Bu tür sitelerdeki bağlantıları etiketlemek, arama motorlarına bu bağlantıların kullanıcılar tarafından eklenen içerikle ilişkili olduğunu açıkça bildirmektedir.

Bu yazımızda ve ”backlink nedir?” ve “backlink nasıl yapılır?” sorularını cevaplayarak çeşitli ayrıntılardan bahsettik. Eğer bu blog yazımız ilginizi çektiyse diğer içeriklerimizi okumak için buraya tıklayabilirsiniz.