İşletmeler; büyümek ve başarı elde etmek için kendilerini tanıtmaya ihtiyaç duymaktadırlar. Bu yüzden çeşitli reklam ve dijital pazarlama stratejileri ve araçları kullanmaktadırlar. Bu araçlar arasında en popüler olanlardan biri de Google My Business yani Google Benim İşletmem hizmetidir. Şirketler, Google Benim İşletmem hizmetini kullanarak çevrimiçi görünürlüklerini artırmayı amaçlamaktadır. Bu hizmet; işletmelerin, Google Haritalarda, arama motorlarında ve diğer platformlarda daha görünür hale gelmesini amaçlamaktadır. Böylece, işletmeler, hedef kitlelerine çok daha hızlı ulaşmaktadır. Bizler de bu yazımızda marka bilinirliğini artırmayı hedefleyen firmalara rehber olabilmek için “Google Benim İşletmem Nedir?”, “Google My Business giriş nasıl yapılır?”, “Google Benim İşletmem Nasıl Kullanılır?” gibi sorulara yanıt vermeye Google benim işletmem yardımı almak isteyenleri bilinçlendirmeye çalışacağız. Eğer bu faydalı hizmeti nasıl kullanacağınızı öğrenmek istiyorsanız yazımızı mutlaka okumaya devam etmelisiniz.
Google Benim İşletmem Nedir? Google My Business Nasıl Kullanılır?
Benim İşletmem, genellikle işletmelerin çevrimiçi dünyada varlıklarını yönetmeye ve de güncel bilgilerini hedef kitlelere ulaştırmaya yardımcı olan bir hizmettir. Bu hizmet, Google servislerinde doğru ve güncel bilgileri listelemeye yardımcı olmaktadır. Bu platform sayesinde açılış saatleri, iletişim bilgileri, konum, ürün ve hizmet bilgileri gibi önemli, detayları güncelleyebilirsiniz. Böylece müşterilerle daha sağlıklı bir iletişim kurabilirsiniz. Tüm bunları yapabilmek için Google Benim İşletmem kullanımı hakkında detaylı bilgiye sahip olmak gerekmektedir. O zaman Google benim işletmem hizmetini nasıl kullanacağınızı adım adım anlatalım.
Hesap Oluşturma ve Giriş
Google My Business hizmetini kullanabilmek için öncelikle hesap oluşturmanız gerekmektedir. Bunun için bir Google hesabına sahip olmalısınız.
Daha sonra Google Business web sayfasına gitmeli ve hesap oluşturabilmek için “Şimdi Yönet” butonuna tıklamalısınız.
Karşınıza çıkan “İşletmenizin adını girin” bölümüne gelmeli ve işletme adınızı yazdıktan sonra altta çıkan “Bu ada sahip bir işletme oluşturun” bölmesine tıklamalısınız.
Daha sonra ilerlemeli ve “İşletmenize en uygun kategoriyi seçin” ekranına gelmelisiniz. Buraya işletmenizin faaliyet gösterdiği alana göre bir işletme kategorisi girmelisiniz.
Bu aşamada karşınıza “Müşterilerinizin ziyaret edebileceği mağaza veya ofis gibi bir konum eklemek ister misiniz?” ekranı gelecektir. Eğer bir ofise sahipseniz evet seçeneğine tıklamalı ve ileri butonuna tıklayıp adresinizi girmelisiniz.
Daha sonra harita üzerinden konumunuzu daha net bir şekilde belirlemelisiniz. Bu aşamayı dikkatli bir şekilde yapmaya özen göstermelisiniz.
Bu aşamayı da geçtikten sonra “Bu konum dışındaki müşterilere de hizmet vermek istiyor musunuz?” ekranında size uygun seçeneği işaretlemelisiniz.
Sonra da “Hizmet verdiğiniz bölgeleri ekleyin.” Ekranı geldiğinde isteğe bağlı olarak burayı doldurup geçebilirsiniz.
“Müşterilere hangi iletişim bilgilerini göstermek istiyorsunuz?” ekranı geldiğinde ise dilediğiniz bilgiyi ekleyebilirsiniz.
Bir sonraki ekranda Google’daki işletme sayfanız için güncellemeler ve öneriler almak istiyor musunuz? Sorusuna size uygun olan cevabı vermelisiniz.
“Bu girişi tamamlayın ve yönetin” ekranı geldiğinde ise “Son” butonuna tıklayabilirsiniz.
Artık hesabınızı doğrulama vakti geldi. Bu aşamada bir doğrulama yöntemi seçmeniz gerekmekte. Bu genellikle bir posta kartı, telefon araması veya SMS ile olmaktadır. Belirttiğiniz yöntem ile doğrulama kodu geldiğinde ise Google My Business sayfasına girip doğrulama kodunu girin düğmesine tıklayabilirsiniz.
İşletme Bilgileri
Kullanıcılar işletmemizle ilgili bilgilere doğru bir şekilde ulaşmalıdır. Bu yüzden girdiğimiz bilgiler doğru ve güncel olmalıdır. İşletme bilgilerini girmek ya da güncellemek için Google işletme yöneticisi ekranına gelmelisiniz. Daha sonra sol köşedeki bilgi butonuna tıklamanız gerekmektedir Böylece karşımıza işletmenin tüm bilgilerinin yer aldığı bir ekran çıkacaktır. Buradan işletmenin adı, hizmet kategorisi, adresi gibi bilgileri değiştirebilirsiniz. İletişim bilgilerini güncelleyebilir ya da ikinci bir telefon numarası ekleyebilirsiniz. Eğer internet siteniz varsa bu ekrandan ekleyebilirsiniz.
Müşteri İle Etkileşim Kurmak
Müşteri ile etkileşim kurmak onlarla ilişkilerinizi geliştirmek açısından çok önemlidir. Bunun için olumlu ve olumsuz incelemelere yanıt verebilir sorun çözme odaklı iletişim kullanarak müşteriyi memnun etmeye odaklı olduğunuzu göstererek memnuniyeti artırabilirsiniz. Sorulara hızlı yanıt vererek potansiyel müşterilerinizi bilgilendirebilirsiniz.
Doğrudan mesajlaşma özelliğini kullanarak hem soruları yanıtlayabilir hem rezervasyonları yönetebilirsiniz.
Düzenli gönderiler ile de müşterileri bilgilendirmelisiniz. Bunun için Google Benim İşletmem üzerinden düzenli olarak güncellemeler ve gönderiler paylaşmalısınız. Özel teklifler, etkinlikler ya da yeni ürünler hakkında bilgi vererek müşterilerinizi güncel tutmalısınız.
Yayınlar Nedir? Nasıl Oluşturulmaktadır
Yayınlar, işletmenizle ilgili, etkinlikleri ya da güncellemeleri müşterilerinizle paylaşmak için harika bir yoldur. Yayın oluşturmak için Google Benim İşletmem hesabınıza giriş yapmalı ve “Yayınlar” sekmesine tıklamalısınız
Karşınıza çıkan ekranda “açıklama ekleyin” yazan metin kutucuğunuzun içine oluşturmak istediğiniz yayınla ilgili içeriğinizi yazabilirsiniz. Daha sonra “Düğme ekle (isteğe bağlı)” yazan bir yer göreceksiniz. Burada rezervasyon yap, internetten sipariş ver, satın al, daha fazla bilgi, kaydol, hemen ara ve de hiçbiri yazan seçenekler göreceksiniz. Gönderinize uygun olan seçeneği işaretleyebilirsiniz. Mesela internet üzerinden ürün satıyorsanız “internet üzerinden sipariş ver” seçeneğine tıklayabilirsiniz. Daha sonra “Düğme bağlantısı” yazan yeni bir bölme çıkacak. Buradan satış yaptığınız sayfaya yönlendirebilirsiniz. Ya da yönlendirmek istediğiniz başka bir sayfaya da yönlendirme yapabilirsiniz.
Girdiğiniz bilgileri gözden geçirin ve yayını önizleyin. Her şey doğru görünüyorsa, “Yayına Al” veya “Yayınlamak” gibi bir seçeneği tıklayarak yayını yayına alın. Oluşturduğunuz yayını sosyal medya veya başka platformlarda paylaşabilirsiniz. Ayrıca, “Yayını Paylaş” veya “Linki Kopyala” seçenekleriyle yayın linkini başka yerlerde paylaşabilirsiniz. Bu adımları takip ederek Google My Business üzerinde yayın oluşturabilir ve müşterilerinizle etkileşim kurabilirsiniz. Yayınlarınız, işletmenizle ilgili haberleri ve güncellemeleri paylaşmanın etkili bir yolunu sunmaktadır.
Bu yazımızda “Google Benim İşletmem Nedir?”, “Google My Business giriş nasıl yapılır?” gibi soruları cevaplayarak bu platformu nasıl kullanacağınız konusunda yardım etmeye ve rehber olmaya çalıştık. Tüm bu adımları uygulayarak etkili bir şekilde Google Benim İşletmem platformunu kullanabilirsiniz. Eğer dijital pazarlama stratejilerini planlayacak ve gerekli platformları sizin adınıza verimli bir şekilde kullanacak bir yardımcı arıyorsanız sizi Everest Dijital sayfamıza bekliyoruz.