Günümüzde dijital pazarlamanın en önemli parçalarından biri Instagram Reels videolarıdır. Markalar, hedef kitleleriyle etkileşimi artırmak için bu aracı çok sık bir şekilde kullanmaktadır. Ancak bu platformda hedef kitleye ulaşmak rastgele içerik üreterek yapılacak kolaylıkta bir iş değildir. Bunu sağlayabilmenin en etkili yolu instagram algoritmasına uymaktır. Bunun farkında olan kullanıcılar, işlemeler ve markalar ise “Instagram algoritması nasıl çalışıyor?” , “Instagram algoritması nedir?” gibi soruların cevaplarını bulmaya ve uygulamaya odaklanıyor. Bizler de sizin için bu yazımızda bu konunun detaylarından bahsettik ve güncel instagram algoritması 2023 yılı üzerinden baz alarak sorularınızın cevaplarına yer verdik. Eğer işletmenizi büyütmek istiyorsanız yazımızın devamını mutlaka okumalısınız.
Instagram Algoritması Nedir?
Bu algoritmayı dijital pazarlama stratejilerimize iyi bir şekilde uygulamanın en iyi yolu öncelikle instagram algoritmasının ne olduğunu detaylıca anlamaktır. İnstagram algoritması aslında matematiksel bir modeldir. Bu matematiksel model, platformdaki içeriği sıralamak ve kullanıcılara en ilginç ve kişiselleştirilmiş deneyimi sunmak için tasarlanmıştır. Bu algoritma, kullanıcıların zaman tünelinde, keşfet bölümünde ve de diğer bölümlerde görünen içerikleri belirlemektedir.
Instagram Algoritması Nasıl Çalışıyor?
Peki bunu hangi faktörleri baz alarak yapıyor? Bu konuda ilk faktör kullanıcıların ilgi ve davranışlarıdır. Instagram, kullanıcıların platformda geçirdikleri süreyi, beğendikleri içerikleri, yorumları, kaydetmeleri ve paylaşımları değerlendirmektedir. Bu veriler sayesinde kullanıcıların ilgilendikleri alanları ve davranışları analiz etmektedir. Kullanıcıların geçmişte etkileşim verdiği içeriklerini de baz alarak ilgilerini analiz ettikten sonra bu ilgi alanlarına uygun hashtag’leri, konum etiketlerini ve içerik türü gibi faktörlere sahip gönderileri tespit ederek kullanıcıların karşısına çıkarmaktadır.
Bunu gerçekleştirirken yeni ve taze içeriklere önem vermektedir. Bu sayede instagramı sıkıcı olmaktan kurtarmayı ve dikkat çekici bir platform haline getirmeyi amaçlamaktadır.
Gönderilere verilen etkileşimler instagram için önemlidir. Instagram gönderilerin kullanıcılardan aldığı etkileşimleri yani beğenileri, yorumları ve paylaşımları analiz ederek içeriğin popüler olma, ilgi görme, yararlı olma potansiyelini değerlendirir. Eğer bu konuda iyi bir orana sahipse içeriğin daha fazla kişiye gösterilmesini sağlar.
Algoritmanın en önem verdiği konulardan biri video ve görsel içeriklerdir. Bu içerikleri daha çok öne çıkarır. Çünkü videolar kullanıcıların daha uzun süre platformda kalmasını sağlamaktadır. Instagram’ın yeni özellikleri olan Reels ve hikâyeler, algoritmanın öncelikli olarak bu tür içeriği göstermesine neden olur çünkü bu formatlar kullanıcılar arasında popülerdir.
Kullanıcılarla etkileşim halinde olan, düzenli olarak güncel içerik paylaşan ve takipçi kitlesiyle etkileşimde bulunan hesaplar, algoritma tarafından daha üst sıralara çıkarılır.
Güncel Instagram Algoritması 2023 Yılı Nasıl Çalışıyor?
İnstagram algoritması, 2023 yılında kullanıcı etkileşimini ve de platformda geçirilen süreyi baz almaktadır. Algoritma, kullanıcıların ilgisini çekmektedir. Onları platformda daha fazla zaman geçirmeye yönlendirmektedir. Bu yüzden video içerikleri, Instagram hikâyeleri ve de reels, algoritma tarafından öncelikli olarak değerlendirilmektedir. Ayrıca kullanıcıların etkileşim verdiği, favorilere eklediği içerikler de algoritma tarafından önceliklendirmektedir.
Hashtag’ler ve anahtar kelimeler, içeriğin belirli konularla veya trendlerle ilişkilendirilmesini sağlamaktadır. Bu da içeriğin daha geniş bir kitleye ulaşmasına yardımcı olmaktadır.
Yani maddeler halinde kısaca instagram algoritması 2023 yılı için nasıl çalıştığını anlatacak olursak:
- Kullanıcı etkileşimi
- Video içeriği
- Kullanıcı tercihleri
- Hashtag’ler ve anahtar kelimeler
Instagram Reels İzlenmesini Artırmak İçin Instagram Algoritması 2023 Stratejileri
Instagram Reels, içerik oluşturucular ve markalar için önemli bir etkileşim platformu haline geldi. 2023 yılı itibariyle, Instagram algoritması, Reels izlenmelerini artırmak için belirli stratejilere odaklanmış durumda. İşte bu stratejilerin başlıcaları:
Düzenli İçerik Paylaşımı – Video Odaklı
İnstagram kullanıcıların platformda zaman geçirmesini istiyor. Kullanıcılar ise günümüzde içerik okumaktansa bilgiyi hızlıca elde edebileceği kısa videoları tercih ediyor. Bu yüzden instagram video içerikleri önceliklendiriyor. Düzenli video içeriği paylaşırsanız daha çok öne çıkacak ve daha fazla kişiye ulaşabileceksiniz.
Hashtag ve Anahtar Kelimeler Kullanmak
İnstagram gönderileri ilgilenen kullanıcıların önüne çıkartan bir algoritmaya sahip. Markalar ise ürünleri ile ilgilenen kişileri çekmek istiyor. O zaman bunun en etkili yolu hashtag ve anahtar kelime kullanmak. Böylece gönderinizi ilgili konuyla bağdaştıracak ve bu konuyla ilgilenen insanların karşısına çıkarak daha çok etkileşim alacaksınız.
Gönderilerinizi Doğru Zamanda Paylaşın
Gönderi paylaşımı yaparken takipçilerinizin en aktif olduğu zamanları tespit etmeli ve bu saatlere uygun olarak yayın yapmalısınız. Böylece gönderileriniz daha fazla kişi tarafından görecek ve etkileşim alacaktır.
İlgi Çekici Başlıklar Kullanın
Başlıklar kullanıcının gözüne çarpan ilk şeydir. Burada kullanıcının ilgisini çekecek bir başlık kullanırsanız gönderinizin tıklanmasını ve görüntülenmesini artırabilirsiniz Bu durum algoritmanın gönderinizi daha fazla kişiye göstermesine yardımcı olacaktır.
Kısa İçeriklere Odaklanın – Reels Videolarına Odaklanın
Instagram reels, kullanıcıların kısa video içeriği paylaşımı yapmasına olanak sağlamaktadır. Kullanıcılar bilgiyi hızlı bir şekilde elde etmeyi sevdiği için bu tarz gönderilere fazla ilgi göstermektedirler.
İçeriğin Kalitesini İhmal Etmeyin
Yüksek kaliteli içerik oluşturmak, Instagram algoritmasını yenmenin ilk adımıdır. Kullanıcılar kaliteli içeriğe ilgi göstermektedir. Böyle içeriklere etkileşim verirler. Bu da kitlenizi artırmaya yardımcı olacaktır.
Bunları Yapmayın!
- Rahatsız edici hassas içerik paylaşmayın!
- Politik içerik paylaşmayın
- Düşük çözünürlüğe sahip görseller paylaşmayın
- Filigranlı içerik paylaşmayın
Eğer bunları yaparsanız instagram sayfanızı cezalandırabilir. Çünkü bu tür içerikler kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemektedir. Amaç kullanıcının platformda keyif alarak uzun süre durmasını sağlamaktadır.
Tüm bu ipuçlarına uyarak Instagram ile işletmenizi öne çıkarabilirsiniz. Böylece hedef kitleniz artacak ve de markanız büyüyecektir. Eğer sosyal medya pazarlaması konusunda yardıma ihtiyacınız varsa bize ulaşabilirsiniz!