Sosyal Medya Reklamcılığı Nedir? Nasıl Yapılır? Detaylar

İşletmeler marka bilinirliğini artırmak ve dijital bir kimlik oluşturmak için sosyal medya reklamcılığı ve sosyal medya raporlama konularına çok önem vermektedir. Hedef kitleleriyle etkileşim kurmak ve de ürün ya da hizmetlerini tanıtmak amacıyla pazarlama stratejilerinde bunlara yer vermektedirler. Sosyal medya reklamcılığı ve de raporlama sürekli olarak bir iyileştirme sürecidir. Analizlerinizden elde ettikleri verileri kullanarak stratejilerini geliştirmeyi amaçlamaktadırlar. Böylece başarılarını artırmayı hedeflemektedirler. Bu yazımızda “sosyal medya reklamcılığı nedir?” ve “sosyal medya reklamcılığı nasıl yapılır?” soruları hakkında çeşitli bilgilere yer vereceğiz. Eğer konu ilginizi çekiyorsa ayrıntıları öğrenmek için yazımızı okumaya devam etmelisiniz. İşte sosyal medya reklamcılığı ile ilgili temel konular:

Sosyal Medya Reklamcılığı Nedir?

İlk olarak “sosyal medya reklamcılığı nedir?” sorusuna cevap vermeden önce genel olarak Sosyal medya reklamcılığı sürekli bir iyileştirme süreci olduğunu belirtmeliyiz. Bu süreçte çeşitli analizler yapıp daha sonra elde ettiğiniz verileri kullanarak stratejilerinizi düzenleyebilirsiniz. Tanım olarak “sosyal medya reklamcılığı nedir?” sorusunun cevabı şudur:

Sosyal medya reklamcılığı, sosyal medya platformları üzerinde hedef kitleye ulaşmak, marka bilinirliğini artırmak ve ürün/hizmetleri tanıtmak amacıyla reklam kullanma sürecidir.

Sosyal medya reklamcılığı için ilk ve en önemli adım bir Facebook Business Manager hesabı oluşturmaktır. Facebook Business Manager, işletmelerin Facebook ve Instagram reklam yönetimini kolaylaştırmak için kullanılan bir araçtır. İşte Facebook Business Manager içinde bir reklam hesabı oluşturmak oldukça basittir. Facebook Business Manager’ı kurmaktan başlayarak adım adım anlatım:

Sosyal Medya Reklamcılığı Nasıl Yapılır?

Adım 1: Facebook Business Manager Hesabınıza Giriş Yapma: Facebook Business Manager hesabınıza giriş yapın. Hesabınız yoksa önce bir tane oluşturun.

Adım 2: Business Manager Ana Sayfasına Gitme: Sol üst köşede bulunan menüden “Reklam Hesapları” bölümüne gidin.

Adım 3: Yeni Reklam Hesabı Oluşturma: Reklam hesabı oluştur düğmesine tıklamalısınız. Daha sonra açılan pencerede şu bilgileri doldurmalısınız. Reklam hesabı adı oluşturmalı ve de hedef kitlenizin bulunduğu coğrafi bölgeye uygun bir zaman dilimi seçmelisiniz. Sonra da “Reklam Hesabını Oluştur” düğmesine tıklamalısınız.

Adım 4: Reklam Hesabını Yapılandırma: Yeni oluşturduğunuz reklam hesabını seçmelisiniz. “Reklam Hesabı Ayarları” bölümünden ödeme yöntemlerinizi ve faturalandırma ayarlarınızı eklemelisiniz. Daha sonra hedef kitlenizi tanımlamalısınız. Daha sonra da hesap performansınızı izleme, dönüşüm izleme ve de diğer analitik ayarlarınızı yapmalısınız. Ayarları tamamladıktan sonra “Değişiklikleri Kaydet” düğmesine tıklamalısınız. “Sosyal medya reklamcılığı nasıl yapılır?” Sorusunun cevaplarken Facebook ve Instagram hesaplarını eşleştirme konusuna da değinelim.

Facebook ve Instagram Reklam Hesaplarını Eşleştirme

Facebook Business Manager içinde Facebook ve Instagram reklam hesaplarınızı eşleştirmek oldukça önemli ve de popüler olan bir uygulamadır. Bunun için işletme ayarları bölümüne girmeli daha sonra hesaplar sekmesinden “Instagram Hesapları” sekmesini seçmelisiniz. Buradan ekle butonuna tıklayarak Instagram hesabınızı ekleyebilirsiniz. Bu adımları takip ederek, Facebook Business Manager üzerinden Instagram hesabınızı ekleyebilir ve Instagram reklamları oluşturabilirsiniz. Bu sayede her iki platformda da reklam performansınızı tek bir yerden yönetebilir ve izleyebilirsiniz.

Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur? Kaç Farklı Bölümden Oluşur? Bunların Yapısı Nedir?

Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformlarında bir reklam kampanyası oluşturmak genellikle üç ana bölümden oluşmaktadır. Bunlar Kampanya Düzeyi, Reklam Seti Düzeyi ve Reklam Düzeyi şeklindedir.

İlk olarak Facebook’tan reklam yöneticisini aç butonuna tıklamamız gerekmektedir. Böylece karşımıza reklam yöneticisi çıkacaktır. Reklam yöneticisinin üstünde kampanya, reklam seti ve de reklam sekmelerini göreceksiniz. Kampanya, reklam kampanyanızın genel hedefini belirlediğiniz düzeydir. Örneğin, marka bilinirliği artırma, trafik çekme veya dönüşümleri artırma gibi düşünebiliriz. Reklam seti düzeyi, kampanyanızın hedef kitlesini, bütçesini, programlamasını ve diğer optimizasyon ayarlarını belirlediğiniz düzeydir. Reklam düzeyi ise belirlediğiniz hedef kitlesi ve bütçe üzerindeki reklam içeriğini oluşturduğunuz düzeydir.

Daha iyi anlayabilmek için şöyle anlatalım. Kampanya düzeyi aslında genel stratejinizi temsil eder. Bunun dışında reklam seti düzeyi bu stratejiyi uygulama detaylarını, hedef kitlenizi ve de bütçenizi belirlemektedir. Reklam düzeyi ise reklamın içeriğini, başlıklarını ve de metinlerini içermektedir.

Reklam Kampanyası Ayarları

Kampanya ayarları yapmak, kampanya oluştururken gereken ayarları içermektedir. Bu ayarlar aslında kampanyanın amacını, hedef kitleyi, bütçeyi içeren önemli detayları belirlemeye yardımcı olmaktadır. İlk olarak belirli bir hedefe ulaşmak için kampanya amacınızı seçmelisiniz. Mesela trafik çekmek, etkileşimi artırmak ya da satış yapmak örnek verilebilir. Kimi hedeflediğinizi belirlemelisiniz. Bu; yaş, cinsiyet, konum ve de ilgi alanlarına göre belirlenmektedir. Daha sonra toplam bütçenizi belirlemeli ve reklam görüntülerken ödemeyi nasıl yapacağınızı seçmelisiniz. Ve de reklamlarınızın hangi günlerde ve de saatlerde görüneceğini belirlemelisiniz. Reklamlarınızın görüneceği platformları seçmeli ve de iki ya da daha fazla reklam öğesi arasında performans karşılaştırmak için A/B testleri yapmalısınız. Bu ayarlar temel ayarlardır. Reklam kampanyanızı planlamak için gereken ana unsurları içermektedir. Her birini dikkatlice belirleyerek hedeflerinize yönelik etkili bir reklam stratejisi oluşturabilirsiniz.

Reklam Seti Ayarları

Reklam Seti Ayarları, hedef kitlenizi, bütçenizi, teklifinizi ve reklam gösterim ayarlarınızı belirlemenize yardımcı olmaktadır. Bu kapsamda hedef kitle belirlenmelidir. Reklamınızı görmesi muhtemel kişilerin demografik özelliklerini belirlemeli ve de ilgi alanlarını tanımlamalısınız. Daha sonra bütçe ve plan yapmalısınız. Günlük ya da toplam bütçenizi belirlemeli tıklama başına maliyet ya da görüntü başına maliyet gibi teklif türünüzü seçmelisiniz. Daha sonra reklamlarınızın hangi günlerde ve de saatlerde görüneceğini belirlemelisiniz.

Reklam Ayarları

Reklam ayarları, bir reklam kampanyasının temel parametrelerini belirleme sürecini kapsamaktadır. Bu kısımda reklam medyası, bağlantı, etkileşim unsurları, reklamın gösterileceği yerler, hedefleme seçenekleri, bütçe ve de teklif türü gibi seçenekler ile ayrıca reklamın onaylanması yer almaktadır. Hedef kitlenizi belirleyerek görsel ve de metin içeriğinizi oluşturarak, bütçenizi belirleyerek, reklamın nerede görüneceğini planlayarak reklam kampanyanızın etkili bir şekilde yönetilmesini sağlayabilirsiniz.

Reklam Metni Yazmak

Genellikle reklam verme işlemi her ne kadar etkili olsa da yazdığınız metin eğer insanların ilgisini çekmezse bu süreç olumsuz sonuçlanabilir. Reklam metni yazarken hikâyeleştirmek oldukça önemlidir. Bunun için hikâyemizi üçe ayırabiliriz. Bu üç bölüm kahraman, hikâye ve de çözümden oluşmaktadır.

İlk olarak kahraman aşamasından bahsedelim. Bu aşamada kahraman genellikle müşteri ya da hedef kitlenizin kendisidir. Bu aşamada bir problem olmalıdır. Kahraman olarak gösterdiğimiz müşteri ya da hedef kitlenizi hikâyenin başkarakteri olarak tanımlayarak, izleyicilerin kendilerini hikâyede görmelerini sağlayın.

Örnek: Ayşe Hanım her gün küçük kızının tatlı yerken üstüne döktüğü kıyafetleri yıkıyordu. Ancak lekeler o kadar inatçıydı ki bir türlü çıkmıyordu, ta ki çözümümüzle tanışana kadar.”

Hikâye aşamasında ise kahramanın yaşadığı sorunun çözümü için çıkılan yolculuktan bahsedilmektedir. Bu kısmı ne kadar renkli yaparsanız izleyicini ilgisini o kadar çekebilirsiniz.

Örnek: Bir gün Ayşe Hanımın komşusu bu durumu fark etti ve ona bir çözüm sundu. Bu çözüm sayesinde Ayşe Hanım bizimle tanıştı.

Çözüm aşaması ise hikâyenin doruk noktasıdır. Ürün ve hizmetinizin kahramanın sorununu nasıl çözdüğünü anlatmaktadır.

Örnek: Yeni çözümümüz en inatçıları lekeleri bile hızla söküp atarak Ayşe Hanımı bu zor durumdan kurtardı. Artık küçük kızı tatlı yerken Ayşe Hanım endişelenmiyor hızla kızının kıyafetlerini temizleyebiliyor.

Bu yazımızda “sosyal medya reklamcılığı nedir, sosyal medya reklamcılığı nasıl yapılır?” sorusunu cevapladık. Eğer yazımızı beğendiyseniz diğer içeriklerimizi okumak için buraya tıklayabilirsiniz.